Kul att hjälpa till..

Hej alla glada!

I dag har jag fått genomföra ett kul uppdrag. Jag har hjälpt en familj att hitta matsalstolar till ett bord, som jag tidigare i somras letade upp till dem. Det var en utmaning att hitta bordet då det fanns speciella krav. Det skulle vara runt, ca 150 i dia, rejär skiva, antikvitt alltså i gammal stil. Runda bord är svåra att hitta överhuvudtaget, i mer modern stil inte lika svårt men ..Jag hittade ialla fall ett som de tyckte om och köpte så här ser det ut..

fast de valde ett vitt.






Stolarna var inte heller så enkelt att hitta då det även skulle fungera i ett hem med små barn. Dessutom var bordet såpass stort att de flesta stolar helt enkelt inte räckte till vare sig i sitthöjd eller rent estetiskt.

Stolen som vi hittade är i rotting och med en snygg dyna till så blir det helt enkelt perfekt tillsammans!
Min kund fick med sig en stol hem som vi hade beställt på prov, och nu skall vi beställa ytterligare stolar, kul!

Kommentarer
Postat av: [room] by sofie

Först...vilken inspirerande blogg! Jag bor numera i Lund men för ca 20år sedan sjöng jag i St:köpinges kyrkokör och repade i församlingshemmet. Som jag förstår är det där du har din butik idag, kul! Jag måste åka förbi och titta in.

Snyggt bord du hittade till din kund.

Trevlig helg!

Sofie

2009-02-27 @ 10:06:59
URL: http://www.roombysofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0