Vår känsla!!

Ljuvlig morgon med långpromenad och lite snack med Kerstin min granne. Kerstin har jobbat här när vårt hus var församlingshem, det är så läckert att hon kan husets historia. I dag berättade Kerstin att den 10 Maj varje år tvättades fönstrena till minne av ett par som skänkte en god slant till församlingen på deras bröllopsdag- 10Maj! Gulligt!
Jag hade precis startat mitt fönsterfejande (huset ligger längsmed vägen...) så Kerstin och jag komm överens om att 10 Maj gör jag det igen..

Fick även tips på var man kan plocka de söta klockstjärnorna varpå jag ilade iväg och fick i hop en ljuvlig liten bukett!

 

De söta små fåglarna har kommit ifrån Tine K och skall fotas för webshopen. Jag har även fått in dessa läckra fönster vaser som kallas för Klangvaser. Ett rör i  vitt ben porslin med en genomskinlig tråd,- genialiskt!  Så annorlunda och tufft i fönstren.


Kommentarer
Postat av: Inredningsgalen

Hej du! Jag gud vad jag längtar efter mattan. Skall ha en home styling tjej som skall göra ett reportage hos oss på söndag, attans att jag inte har den!!!! Men de får gå med den gamla. Härligt väder. Har lovat mig själv att pusta fönster snart. Är verkligen urdålig på det, städar mer än gärna men fönster är kul alls. Blir alltid så randiga när man är klar, några tips??

Ha det bra så ses vi snart!



MARIA

2009-03-19 @ 16:11:34
URL: http://www.inredningsgalen.blogspot.com
Postat av: Ak/CanCan

Vad kul med reportage!! Om du vill låna något tills dess så hör bara av dig. Har sjäv gått igenom det hela i höstas för reprotage i Hus och Hem- kommer till hösten. Verkligen super kul dag men mycket jobb innan- städa,städa!!



Fönsterputs: Jag använder ajax och torky samt skrapa se till att torka efteråt med torky för att få bort ränderna. Annars har jag hört att diskmedelslösning i en hink skall vara bra. Tycker bara att det blir så blött!! Smidigt att bara spruta.. Sätt på bra musik på högvolym och kör på! ak/cancan



2009-03-19 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0