Grattis..



Grattis! Haga i vitt du vann det fina armbandet ifrån Edbladh & Co. Hoppas du blir nöjd!
Tävlingar är kul, återkommer i temat!
Det börjar dra ihop sig, går och tänker på  hur mycket mat skall köpas in och sedan så småningom slängas!! i år?

Varje år är ambitionen att lagom mycket och inte all julmat som ändå inte gillas så speciellt mycket!  Det brukar fungera sådär, någonting händer när maten inhandlas. Helt plötsligt flaxar min intetioner iväg...I år kanske..
Vi har ett måste (förutom skinkan), vi gör en röra- (läs stuvning) med en väldig massa pepparot kallas för pepparotscho..

Denna cho skall man då använda till just skinkan. Favorit mackan är alltså först stark senap sedan skinka och därefter pepparotscho. Då ryker det ur öronen.. men å så gott! Farmor Edith är min inspiratör. Prova gärna, riven pepparot är bäst enligt min bror Robert som hävdar att han gör den bästa chon..Stuvningen är vanlig bottenredning, fast sådan, salt och peppar förstås.

Jag vill gärna höra om det är fler som känner till denna röra/stuvning till julskinka, eller är det Edits egen...

Må så gott & stressa lite
ak

Ps. det är rea på julpynt i butiken www.cancaninterior.com  Bra enkla presenter till tex. kompis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0